כתיבת תוכן לאתרים

כתיבת תוכן מקצועי, איכותי ואתי

מה המטרה של כתיבת תוכן לאתרים?

כתיבת תוכן לאתרים היא מומחיות שדורשת סט אחר של כישורים מאלו שנדרשים לכתיבת סטטוס בפייסבוק, סיפור קצר או מאמר מקצועי. המטרה של כתיבת תכנים לאתר אינטרנט היא לא למסור מידע, להציג הצלחות או לספר סיפור, אלו רק אמצעים.

המטרה המרכזית של התוכן היא – להפוך את הגולש שהגיע לאתר ללקוח.

יש דרך נכונה ודרך לא נכונה לעשות זאת. אתרים שיווקיים מדי מעוררים תחושת חוסר נוחות. אתרים לא שיווקיים מספיק לא מניעים לפעולה.

איך מזהים כתיבה שיווקית טובה?

כתיבה שיווקית מדברת אל הקהל בטון הנכון ונוגעת בבעיות שמפריעות לו. היא מספקת מידע ולוקחת את הלקוח במסלול מוגדר שגורם לו להבין שעוד רגע יימצא הפתרון לאותה בעיה מטרידה. ככל שימשיך לקרוא יתגברו אצלו הרצון והדחף ליצור איתך קשר ולרכוש את השירותים והמוצרים שלך.

מה עדיף: תכני קידום או תכנים שיווקיים? 

אבל קודם כל צריך להביא את הקורא אל הדף. התוכן צריך להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל כדי שהלקוח הפונטציאלי יחשף אליו. כדי לכתוב תכנים לקידום אתרים נדרשת כתיבה מסוג אחר, הלוקחת בחשבון את העדפות הדירוג של גוגל

רוב האנשים מניחים כי הכללים לכתיבת תכני קידום אתרים שונים משמעותית מהכללים לכתיבת תכנים שיווקיים, אבל לא כך הדבר. גוגל רוצה לתת לקורא את התוכן האיכותי והאמין ביותר ולכן בכל תוכן שנכנס לאתר שלך חשוב להקפיד על מחקר ביטויים, על כוונת משתמש והכי חשוב – על הערך שהגולש יקבל ממנו

בתחומים רפואיים, כלכליים ומשפטיים יש חשיבות רבה לנכונות התוכן המופיע באתר. גוגל כמו גם כללי האתיקה, שמים דגש רב על דיוק ועל מהימנות המידע המופיע באתרים אלו. בחירה נכונה של כותב תוכן היא ההבדל בין חשיפה ללקוחות לבין חשיפה לסיכונים.

מומחיות בכתיבת תוכן:

איך כותבים תכנים שמדורגים בגוגל?

  • כתיבת תכנים היא אלכימיה. היא נמצאת על התפר בין אומנות הכתיבה לבין מחקר הבוחן מהי הדרך שבה גוגל והגולשים מעדיפים לקבל את התשובה לשאילתת החיפוש הספציפית, ואיזה מידע הם מצפים למצוא בתשובה לשאלה זו.  אנחנו קוראים לזה זיהוי כוונת המשתמש.     

  • כל אחד מאיתנו הוא משתמש שמחפש תשובות . חלק מהשאלות שלנו מאד פשוטות (כמה גרם קמח זה כוס?) וחלק מורכבות מאד (איך מתחילים תהליך גירושין?), אבל לכל שאלה כזו אנחנו מחפשים תשובה ברורה ככל האפשר. כשאנחנו מעלים תוכן לאתר, חשוב שהוא יהיה ברור וקל לקריאה, אבל הכי חשוב – שייתן לנו ערך מוסף. כולנו מחפשים את הטיפים הקטנים האלו שרק מומחה מכיר ויכולים להפוך את החיים ליותר קלים. אפילו אם מדובר בתשובה לשאלה הנצחית – איזו מכל הכוסות בבית היא הכוס שאיתה מודדים קמח? 

  • רוב הסיכויים שהגולשים הגיעו אליכם דרך הסלולרי שלהם. נסו להפוך את חווית הקריאה שלהם לנוחה ככל האפשר: במקום לעבור בין דפי תוכן קצרים על כל נושא, הציעו להם מדריכים מפורטים שמקיפים את הנושא ואפשרו להם לנווט לחלקים שמעניינים אותם או לגלול לאורך המדריך, לבחירתם. 

  • כשאנחנו בתפקיד הלקוח אנחנו לרוב נרתעים מאתרים שמשווקים לנו באגרסיביות. כשאנחנו נמצאים בצד השני חשוב לזכור את ההרגשה הזו. המטרה של כתיבת תוכן היא למשוך לקוחות אבל כשלקוחות מרגישים את הרתיעה הזו ועוזבים לטובת אתר אחר, הדירוג שלו בגוגל ייפגע. 

כתיבת תוכן למקצועות האתיקה

יש היצע רב של כותבי תוכן  אבל לא כולם מכירים את המגבלות של מקצועות האתיקה. חוסר ההיכרות יכול להעמיד אותך בפני סיכונים מיותרים:
  • העתקות תוכן: לא פשוט לכתוב תכנים בנושאים מקצועיים ולכן חלק מכותבי התוכן מקצרים דרך ומעתיקים קטעי תוכן מאתרים שמדורגים גבוה בגוגל על ביטוי המפתח. כמי שאינו עוסק בקידום אתרים, אין לך יכולת לזהות שבאתר שלך יש תוכן מועתק וייתכן שיתגלה לך על כך רק כשתגיע אליך תביעה על העתקת תוכן, ואולי גם יחד איתה איום בתלונה על התנהגות לא אתית. בנוסף, תכנים מועתקים לא מדורגים על ידי גוגל ופוגעים גם במאמצי קידום האתר שלך.

  • שימוש במונחים אסורים: כללי האתיקה העוסקים בפרסומת מגדירים גם מה מותר ואסור לעוסקים במקצועות אלו לכתוב באתריהם. כך למשל, לעורך דין אסור להגדיר את עצמו בתור "מומחה" או "מתמחה" בתחום עיסוקו, ואילו רופא צריך להגדיר את תחום התמחותו במדויק ובאופן שאינו מטעה. טעויות מסוג זה שנעשו מתוך אי הכרת הכללים על ידי כותב תוכן יכולות להעמיד אותך לדין משמעתי.          

כתיבת תכנים בשיטת סוני גרטל

  • תוכן מקצועי בשפה נגישה: כתיבת תכנים למקצועות האתיקה דורשת את היכולת להבין מושגים מקצועיים מעולמות המשפט, הרפואה, הפיננסים והנדל"ן ולפשט אותם עבור הקורא. לצורך כתיבת התכנים אני קוראת חומרים מקצועיים בתחומך (מחקרים, פסקי דין וכדומה), והופכת אותם לתוכן מקורי, ברור ונוח לקריאה עבור קהל היעד.

  • כתיבה לקהל יעד: תהליך כתיבת מאמר מתחיל הרבה לפני שהקלדתי את המילה הראשונה על המסך. הוא מתחיל באיפיון לקוח הקצה שלך, סגנון הכתיבה שמתאים עבורו והנושאים שמעניינים אותו וצריכים לקבל מענה בטקסט.

  • מאמרים שגוגל אוהב: על פי הסטטיסטיקות של wordpress העולמית, בכל חודש מתפרסמים כ-70 מיליון פוסטים חדשים. כדי להופיע בתוצאות החיפוש לא מספיק לכתוב תוכן. צריך לדעת לכתוב אותו כך שגוגל יעדיף אותו על פני אלפי המאמרים שכבר נכתבו על הנושא. כתיבת תוכן למטרת קידום אתרים כוללת מחקר ביטויי מפתח, חלוקה לכותרות ולפסקאות, חשיבה על כוונת המשתמש וחווית הקורא. ובנוסף – התובנות הייחודיות שלי על קידום אתרים שגורמות לגוגל להעדיף את התוכן שלך.

  • הייחודיות שלך מקבלת ביטוי: כותבי תוכן לוקחים בדרך כלל מידע מהרשת, מערבבים אותו ומגישים מחדש. אבל אם הכל כל כך גנרי, למה שהלקוח יבחר בך? הניסיון שלך, השיטות שטיפחת והגישה שלך למקצוע צריכים לקבל ביטוי בתכני האתר. הם ממתגים אותך ועוזרים ללקוח להתחבר אליך.

  • אסמכתאות ומראי מקום: ציטוט של נתונים מחקריים, פסקי דין או נתונים כלכליים מחייב הפניה למקור המידע ממנו נלקח הציטוט. בכתיבת מאמרים לתחומים אלו אני מקפידה להשתמש בנתונים ממקורות סמכות ולהציג ביבליוגרפיה למאמר.

  • תכנים מקוריים – בהתחייבות: כל תוכן שנכתב על ידי הוא תוכן מקורי, שאינו מועתק ממקורות אחרים. מכיוון שתכנים שכתבתי זוכים להעתקות רבות על ידי מתחרים, פיתחתי נוהל המסייע ללקוחותי להתמודד עם העתקות. גוגל אוהב את התכנים שלי (וכותבי תוכן אחרים גם), אז כדאי שיהיה לך איך להתגונן כשתגיע לפסגה.